На данашњи дан пуштена је у рад Фабрика аутомобила у Крагујевцу (Fabrika automobila u Kragujevcu)
На данашњи дан 1962. године, свечано је пуштена у рад Фабрика аутомобила у Крагујевцу (Fabrika automobila u Kragujevcu), која је у то време била последња реч технике и технологије. Она је обухватала механичку обраду, пресерај, каросерију, лакирницу и монтажу. Производила је годишње 32 хиљаде аутомобила, мада су стварне могућности фабрике биле знатно веће. Ипак, историјат аутомобилске индустрије у Крагујевцу много је дужи, а као претеча Заставе може се сматрати фабрика за производњу топова, отворена средином 19. века. Почетком прошлог века, у Крагујевцу се интензивно развијала војна индустрија, а први аутомобил фабрике Daimler-Benz оправљен је у Војнотехничком заводу 1904. године. Пракса одржавања аутомобила настављена је и после Првог светског рата. Рађен је ремонт возила за војне потребе и израда резервних делова. После Другог светског рата у Застави је почела и производња приколица за запрежна и моторна возила, а права производња аутомобила кренула је 1953. године монтажом 162 теренска џипа willys. Убрзо је донета одлука о избору лиценцодавца, а после темељних анализа избор је пао на FIAT. Ауто-радионица почела је са склапањем аутомобила 1954. године, када је на тржиште изашло њих 55. Наредних година додавани су један по један објекат: ауто-браварница, каросерија и механичка радионица. Производња је сходно томе, из године у годину расла, да би 1960. била донета одлука да се изгради фабрика у предграђу Крагујевца, која је две године касније, на овај дан и отворена. Зграде и машине за производњу једног од најпознатијих Заставиних модела подигнуте су у другој фази развоја Фабрике, а 1972. године почела је производња чувеног модела zastava 101. Годишње се производило преко 100 000 аутомобила, што је била серија коју су ретко превазилазили и највећи светски произвођачи. Модел yugo ушао је у серијску производњу 1980. године, а florida 1988. Распадом СФРЈ и санкцијама почео је тежак период за Заставу, а бомбaрдовањем државе 1999. године уништен је огроман део производних постројења. Ипак, са обновљених постројења у септембру исте године, наставило се са производњом, капацитета 50 000 возила. Године 2008. италијански Fiat и наша земља потписали су уговор о заједничком улагању и основано је предузеће Фиат аутомобили Србија, чиме је Застава и званично престала да постоји. Током свог постојања Застава је произвела више од четири милиона аутомобила, од чега је око 650 000 њих извезено у 76 земаља света.
Од важних догађаја везаних за Србију на овај дан издвајамо још:
- године погинуо је револуционар и шпански борац Благоје Паровић.